data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> A legújabb kutatások szerint a hal húsában Omega 3 zsírsav található, amivel hatékonyan megelőzhetőek a szájüregi betegségek, többek között az ínygyulladás is, tették közzé A Molecular  Oral Microbiology című szaklapban.

Az Omega 3 természetes anyagról már korábban is készültek vizsgálatok, és a kutatások bebizonyították, hogy komoly a szerepük pl. a daganatos betegségek megelőzésében, valamint érrendszeri megbetegedések kialakulásában.

A tanulmányok sokszínűsége, és a rengeteg eljárás azt mutatta, hogy alapvető fontosságú az emberi szervezet számára az Omega 3, de arról még nincs információ, hogy miért és hogyan, de ezek a zsírsavak pl. csökkentenek bizonyos gyulladásos folyamatokat, ami pl. az érelmeszesedés esetén is előfordul.

Európában minden második ember szív és érrendszeri megbetegedés következtében hal meg, így komoly jelentőséggel bír e megelőzés ezen a téren, és ma már közegészségügyi feladatnak számít. A korszerű étrend így kiemelkedő jelentőséggel bír, amihez az is hozzátartozik, hogy hetente kétszer, háromszor legalább fogyasszunk halat.

Halolajos fogkrém

Az Omega 3 zsírsav szervezetre gyakorolt hatását már rég óta vizsgálják, és alapos kutatásokat végeztek a témában, viszont a szájüregre milyen hatást gyakorol, azzal még nem foglalkoztak. A kutatás során arra is keresték a választ, hogy a baktériumokra, és azok szaporodására milyen hatással van, gátolja-e kialakulásukat stb.?

omega 3
Omega-3
A szakemberek 5 éven keresztül megfigyeltek idősebb korú japán embereket, és ez alapján foglalták össze az eredményeket. Bizonyították, hogy a halolaj igenis megelőzte a szájban kialakuló fertőzéseket, és megállapították, hogy azok az emberek, akik hal olajat fogyasztottak, jóval kevesebb arányban szenvedtek fogínygyulladásban, mint azok, akik egyáltalán nem.

Nyilatkozták, hogy a fentiekre való tekintettel az Omega 3 zsírsavat gyógyszerként kellene alkalmazni, és javasolták, hogy rágó és fogkrém formájában is mihamarabb bevezetésre kerüljön. A vizsgálat azért ilyen jelentős, mert a fogínygyulladás igen gyakori betegség a világon, és a fogak elvesztésén túl még komoly, szervi bajokat is okozhat.