Szájsebészet

A szájsebészetről általában

Olyan fogászati beavatkozásokat kell érteni alatta, amelynek során a hagyományos terápia már nem vezetne eredményre. Ilyen lehet egy egyszerű foghúzás is, és ennek a műtéti változata, a gyökér csúcsának eltávolítása, egyéb ciszták műtéti beavatkozása.

Ciszták

A ciszta nem más, mint egy daganat jellegű, gyulladásos, fejlődési rendellenesség. Azért fontos, hogy daganat jellegű, mert pontosan nem tartozik szorosan a daganatok csoportjába, hiszen nem a sejt szaporodásából indul ki. Ebből az következik, hogy nem szabad megijednünk akkor, ha cisztát diagnosztizálnak nálunk, hiszen a legtöbb, amennyiben még időben felfedezik, viszonylag könnyedén gyógyítható.

A szájüregi megbetegedések, és kezelései

A szánk egészsége általánosan is tájékoztat minket szervezetünk egészségéről. Az egyes betegségek árulkodó jelei a nyálkahártyán és a nyelven jelentkeznek először. Amennyiben a szájüregnek megváltozik a flóra-összetétele, akkor felborulhat az egyensúly, és különféle szájüregi megbetegedések alakulhatnak ki.

A szájsebészet

Ma már egy jóval tágabb orvosi szakterületről beszélünk, mint korábban, kifejlődött belőle az arc- és állcsontsebészet is, tehát amikor szájsebészetről beszélünk, akkor erre kell gondolnunk.

Szájüregi herpesz

Az elsődleges herpesz a szájüregben mindig a vírusfertőzés kezdeti szakaszában alakul ki. A fájdalmas afták nagyon gyorsan kifejlődnek, és leterjednek a fogínyen és más szöveteken. A másodlagos herpesz (másképpen visszatérő) azt jelenti, hogy a már meglévő vírus aktiválódik.

A szájüreg betegségeiről

Ha valaki elveszíti a fogait, és egyéb szájüregi betegségekkel is rendelkezik, később ez megnövelheti a szellemi leépülés kockázatát, nyilatkozták a Kentucky Egyetemen.

A száj nyálkahártyájának színeltérései

A száj nyálkahártyájának vörös színe megszűnhet, világosodhat, vérszegénnyé válhat, és sápadt lehet. Ha vérszegénységről van asz, annak elmúlása után az eredeti nyálkahártya színe visszatér.

A halolaj meggyógyítja a szájüregi betegségeket

A legújabb vizsgálatok azt igazolták, hogy az omega 3 zsírsavak, melyek a halhúsban is megtalálhatóak, fontos szerepet játszanak az ínygyulladások, és egyéb szájüregi betegségek kialakulásának megelőzésében.

Nyálmirigyváltozások

Az legnagyobb nyálmirigy párt az állkapocs mögött lehet megtalálni, közvetlenül a fül előtt. Kettő kisebb a szájfenék alatt helyezkedik el, és a többi, apró nyálmirigyek a szájüreg teljes területét behálózzák.

Az állkapocs kilazulása

A laza állkapocs oka lehet pl. ha a rágóízületet összetartó szalagok nyúlása. Az állkapocs, ha kilazul, és előrefelé kicsúszhat a síkjából, ami komoly fájdalmat eredményez, folyamatosan ki is újulhat, valamint emiatt a száj zárása képtelenség.

Kinövések, sebek, fekélyek a szájüregben

Amennyiben valaki olyan sebet talál a szájüregében, ami néhány hét múlva sem múlik el, akkor mindenképpen érdemes ellátogatni a szakrendelésre, főleg abban az esetben, ha nem érez fájdalmat.

Az arc fejlődési rendellenességei

Az állkapocs ízületének igen ritkák a veleszületett rendellenességei, viszont előfordulhat, hogy az állcsont teteje nem normálisan fejlődik, és jóval kisebb az elvártnál, vagy a fejlődése hosszabb ideig tart, mint az átlag.