data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Hatékony és természetes segítség fogfájás esetén

Nézzük végig, mik azok a szájápolási témák, amik hasznosak lehetnek a hétköznapokban. Először tekintsük át azokat a lehetőségeket, melyek természetesek, és a múltban előszeretettel alkalmaztak a fogak gyógyításra. Természetesen ezeknél a régi módszereknél ma már létezik jobb, és újabb eljárás, de a mai napig nem válnak meg a szakemberek ettől. Érdekességképpen íme néhány csemege a múltból, mint pl. a szegfűszeg, mirha, kamilla, sör, amit kivétel nélkül alkalmaztak fogápolásra. A legfontosabb persze a megelőzés, de volt idő, mikor a z előbbiek rendszeres alkalmazásától várták a megoldást.

Hirtelen segítség

Előfordulhat, hogy a fogorvoshoz nem tudunk bejutni, amikor éppen szükség lenne rá. Ebben az esetben érdemes felhívni, addig is, amíg nem tud fogadni, mit javasol, mivel csillapítsuk fájdalmunkat?

A mai világban a női táskák mélyén általában lapul valamilyen fájdalomcsillapító szer, a férfiak pedig bármelyik benzinkúton tudnak vásárolni. De mi a helyzet akkor, ha egyáltalán nincs mód fájdalomcsillapító beszerzésére.

Sok laikus alkohollal, alkoholtartalmú italokkal csillapítja fájdalmát, és öblöget. Elterjedt a propolisz tinktúra is, melyet mézboltokban lehet beszerezni, és kissé elszínezi a fogakat, és a népi hagyomány alapján alkalmas gyógymód. Ehhez hasonló lehet a tömény kamillával történő öblögetés is. Fontos megjegyezni, hogy ezek csak átmeneti megoldást jelentenek, még mielőtt a szakembert a lehető legrövidebb időn belül felkeressük.

A fogorvosok hiánya korábba bonyolította a helyzetet

Szaladjunk egy kicsit vissza az időben! A múltba tekintéssel nem szabad lefelejtenünk, hogy ha begyullad egy fog, akkor az nemcsak akkor, hanem még ma is komoly gondokat okoz. Korábban a begyulladt fog akár emberéletet is követelt.

Egy teljesen gyulladt, vörös területen nagyon nem egyszerű feladat meghatározni, hogy vajon melyik lehet a beteg fog? A fogkezelések kezdetén abból állt a gyógyítás, hogy mozgás, vagy komolyabb fájdalom esetén hirtelen kihúzták. Természetesen akkoriban a fertőtlenítésről igen kevés ismeretük volt az „orvosoknak”.

Az ember megjelenése óta a különböző törzsek, és népcsoportok nagyon sokféleképpen próbálták megszűntetni fájdalmukat, kihúzni rossz fogaikat.

Fertőzést megelőző növények

Az ősi Egyiptomban ismeretes a balzsamozási technika, és már i.e. 250 tájékán mirhát és egyéb fertőzést megelőző gyógynövényeket alkalmaztak fájdalmuk enyhítésére. Ez a módszer úgy tűnt, bevált, mint ahogyan a sör alkalmazása is, amit olyan gabonából állítottak elő, ami fertőzött baktériumot tartalmazott tetraciklin tartalommal! A tetraciklin az egyik legrégebbi antibiotikum.

Ezen kívül érdekesség lehet fogfájásra a szegfűszeg rágása, vagy a fokhagymapép rákenése a fájó fogra.

szegfűszeg
Szegfűszeg

A modern kor ajánlata: Rendszeres fogorvosi konzultáció!

A fogak hossza nő?

Korábban azt hitték, hogy az ember foga folyamatosan nő, és az egyre hosszabbnak tűnő fogakat a felnőttkorral magyarázták, pedig igazából ez nem volt más, mint a fogínysorvadás. Íme egy példa: 1852-ben, a Henry Esmond története című regényben hosszúfogúnak nevezték a középkorú embert. A fogak többsége, ami a fiatalkortól kezdve nem romlott el, az ínysorvadás miatt később kihullott a fogágy betegségnek köszönhetően.

Ma már nem mondjuk, hogy hosszúfogú, sőt ma már a középkorú sem középkorú az akkori kornak megfelelően, hiszen az átlagéletkor is nőtt! Régebben a fogvesztésért elsősorban a fogszuvasodást tették felelőssé, ellenben ma a fogágybetegség áll az első helyen. Ez jól bizonyítja azt, hogy a technika fejlődésével nem szűnnek meg a problémák, hiszen az emberek életvitele is nagyon sokat változott. Ilyen probléma a túlzott cukorfogyasztás, a gyerekeknél a cumisüveg állandó, és hosszan tartó használata.