A fogszuvasodás gyógyítása fájdalommentesen

Kárieszterápia

A jelenlegei ismeretek szerint a fogszuvasodást csak úgy lehet orvosolni, hogy a szuvas rész eltávolításra kerül. Ez, a körülményektől függően, együtt történhet az ép foganyag eltávolításával is. Ehhez kapcsolódik még később a tömés mellett megjelenő ún. másodlagos szuvasodás felbukkanása, és az ez után következő tömés cseréje is.

A modern fogászatban legújabb vívmányai között szokták manapság emlegetni a ózont, mely fertőtlenítő, gyógyító hatással bír. Ez az úttörő kezelési mód olyan lehetőséget biztosít a fogászati szakemberek számára, hogy fúrás, és tömés nélkül képesek legyenek egy időben felismert fogszuvasodást gyógyítani.

Tökéletes siker

A fogfelület érintése nélkül, annak megtisztítása után, fájdalommentesen lehet kezelni a szuvas fogat. Első lépésként a fogfelület károsodását kell bemérni, és ha ez adott értéken belül van, akkor van lehetőség arra, hogy ezt a módszert alkalmazzák. A szuvasodást 20 másodpercig kell ózonnal kezelni, ami elpusztítja az ott található baktériumoknak majdnem a száz százalékát, méghozzá úgy, hogy a fogállomány eltávolítására nincsen szükség. A kezelés folytatásaként az ásványosítás következik, ami magas koncentrációs fluorid oldat alkalmazását jelenti. Ezzel a tevékenységgel gyakorlatilag esélyt adnak a fognak, hogy természetes úton épüljön fel.

A legnagyobb biztonság

Maga az ózonnal történő beavatkozás veszélytelen eljárás, garantáltan csak a kezelt felületet éri. A szilikonsapka zárja a fogat, és a fog alatt vákuum alakul ki. A berendezés szavatolja, hogy káros anyag a szervezetbe ne kerülhessen, hiszen biztonsági mechanizmusok kerültek beépítésre, melyek leállítják az ózont, ha a vákuum valamilyen okból megszűnne. A kezelést követően a berendezés az ózont oxigénné alakítja vissza.