data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Ma már sok, homeopátiás gyógyhatású készítmény létezik, melyekkel kezelhetjük száj és fogproblémáinkat! Találunk ma már ilyen jellegű golyócskát rossz leheletre, fájó fogínyre és herpeszre egyaránt.

Holisztikus a gyógymód, így bármely betegség szóba jöhet, tudunk védekezni. Természetesen a fogászati problémák is ide tartoznak, melynek keretein belül egyre inkább terjed a cukorgolyók használata, mesélik szakemberek. Egy magára dó, és a korral haladó fogászat már ebbe az irányba is nézelődik, és vesz át különféle kezeléseket, és számol az alternatív gyógymóddal. Léteznek ugyanis olyan szerek, melyek alkalmasak fogászati beavatkozások elő és utókezelésére egyaránt.

Rossz lehelet

Sok dologtól fordulhat elő a szuvas fogakon túl, így sok féle alternatív gyógymódja létezik. Gyomorbajokra ott van például a Nux vomica, mely a gyomorban fejti ki főként a hatását, a sárgás és száraz nyelvre, izzadásból következő szagok enyhítésére a Mercurius solubilis, és végül a nehezebb ételek utáni szagokra a Pulsatilla javallott. Mint láthatjuk, a rossz lehelet nem feltétlenül fogászati problémából adódik.

Gyulladt fogíny

Nagyon gyakran fordul elő szervezetünkben, egész testünkre komoly negatív hatása lehet, amennyiben ezt elhanyagoljuk. Oka lehet fogkő, vitaminhiány, gyógyszeres mellékhatás, vagy esetleg fertőzés is. Ilyenkor megdagad az ínyünk, és vérezhet is, alkalmas lehet rá a Mercurius sulubilis. A duzzad íny járhat még rossz lehelettel, és a fogászati utóhatásai is komolyak lehetnek. Kezelni kell a fogíny vérzését is, amire a legalkalmasabb a Kreosotum, ami kisbaáknak is megfelelő!

Penész a szájban

Megjelenése lepedékfoltokban történik, nyelvünkön, ínyünkön található gombás fertőzés, bármely korosztálynál előfordulhat. Fogászati szempontból nem súlyos, viszont fájdalmas is lehet. Javallott a szokásos ecsetelés a fogorvosnál, és az alternatív gyógymód egyaránt. A foltok lehetnek égetőek is fogaink körül, ilyenkor vegyük elő a Capsicum-ot, ha pedig a nyelvünket is érinti, akkor a Natrium mur-t. A sebesedésre a legalkalmasabb jelenleg a Arsenicum album.

Herpesz, afta megjelenése

A krónikus szájbetegségek közé soroljuk ezeket, homeopátiás golyók a legalkalmasabbak erre, így nem feltétlenül kell a fogászatra mennünk a kezeltetésükre. A fájó hólyagokat lehet Mercurius solubilis alkalmazásával gyógyítani, a fekélyekre, melyek esetleg még véreznek is, Acidum nitricumot tegyünk. Az afták legfőbb gyógyítója a fogápolásban pedig a nátriumboricum tartalmú Borax készítmény.

Fájdalmak a fogban

Rengeteg ilyen homeopátiás szer van, mely alkalmas a fogfájás kezelésére, viszont a fájdalom természetéből adódóan figyelnünk kell, mikor fordul elő, mikor tér vissza, vizsgálnunk kell a reakciókat is, miszerint melegre, hidegre mi történik? Alkalmazható: Plantago, Coffea, Chamomilla, Mercurius, Pulsatilla, Staphisagria, Belladonna, Bryonia, Apis, Calcarea, ennyiben fogfájással küszködünk.