Ma már a legtöbb klinika a fogászati ágazatok többségében jelen van, így a betegek a modern kor fogászati vívmányait élvezhetik, amibe beletartozik már a lézeres beavatkozás is, mely teljesen fájdalommentes. Kiemelkedő jelentősége van a fogágybetegségek kezelésének is, mert ez a fognak a tartószerkezete, és a további beavatkozások tekintetében azoknak az alapját kell, hogy képezze.

Mikortól van szó fogágybetegségről?

A leggyakoribb a paradontitis, mely nem más, mint a fog tartószerkezetének a megbetegedése, kialakulásában komoly

Fogágybetegség
szerepe van a fogkőnek, és azon szaporodó baktériumoknak, és a lepedéknek egyaránt. A fog gyökere és íny között kialakulnak a tasakok., ami idővel egyre mélyebbé válik, végül a fog kiesik. Gyakran tünetmentes betegség, főleg a kezdeti szakaszban.

Amire mindenképpen oda kell figyelni:

•  duzzadt íny
  •  vöröses íny
  •  az íny gyakori vérzése
  •  laza fog
  •  elmozdult fogak
  •  szájszag

A betegség gyorsabb lefolyású alkoholfogyasztás, dohányzás hatására, valamint a stressz is negatív irányba befolyásolja.

A feltételezések szerint ez a betegség tehető felelőssé 60-70 %-ban azért, mert elveszítjük fogainkat. Komoly hatásai lehetnek a gyulladásos gócpontok miatt akár az egész szervezetre. Észrevétele röntgen, vagy tasakszonda segítségével történik, kezelésekor beszélünk hagyományos és lézerrel egybekötött eljárásokról

Lézerrel egybekötött kezelés

Sok esetben lézerrel ki lehet tisztítani, aminek az előnye, hogy az ott megtelepedő baktériumokat elpusztítja, így a műtéti beavatkozást meg lehet úszni. Ez az eljárás alkalmas a gyökércsatorna tisztítására is.

Hagyományos módszer

Előfordul, hogy a betegség agresszívabb, súlyosabb változatban jelenik meg. Ebben az esetben szinte biztos, hogy a műtéti beavatkozást nem lehet elkerülni. Lehetnek ezek zárt, nyitott kürettekl, és a legkülönbözőbb eljárások, melyek a fogpótlásra irányulnak. Ezek, a lézerhez hasonlóan, szintén fájdalommentesek. Ha a betegség előrehaladott állapotban van, akkor lehet elérni a legjobb megoldást, ha a két eljárást kombináljuk.