data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Oregonban az egyetem fogorvosi karán kutatók feltárták az NGF fehérje (idegi növekedési faktor) trigeminális idegfejlődésében előforduló legújabb feladatát.

A háromosztatú ideg felelős azért az útvonalért az emberi szervezetben, ahol a paradontális fájdalom, a fogászaton a sebészi fájdalom, az orális rendellenességekkel összefüggő fájdalom, a migrén, és egyéb neurológiai és gyulladásos fájdalom jelei a megfelelő helyre jussanak.

A vizsgálat eredményeit a Neuropeptides nevezetű lapban publikálták. A Fogorvosi kar karöltve az Integrációs Biotudományok intézeteivel új mechanizmust fedezett fel. A vizsgálatnak az első szerzője egy másodéves rezidens hallgató volt, Leila Tarsa. Az új mechanizmus a háromosztatú idegsejtek közti funkciókra vonatkozott, más néven a szinapszisra, pontosabban annak kialakulására.

fogászati fájdalom

A szinapszisokban felszabadulnak az idegsejtek egymással történő kommunikációi, amik transzmitter vegyülettel történnek. Az idegvégződés közelében ez a felszabadulás csak úgy jöhet létre, hogy több más molekula is jelen van. Ezek a molekulák elengedhetetlenek a szinapszis normális működéséhez. Az új kutatás feltárja, hogy a fent említett NGF fehérje segítségére van az egyik ilyen molekulának, hogy az idegsejtből eljusson a végződéshez.

A kialakított adatbázis szerint többszöri vizsgálata megmutatta, hogy az NGF szerepet kap a háromosztatú rendszerben, nyilatkozta Dr. Agnieszka Balkowiec professzor, aki az OHSU Fogorvosi Karon az integrációs biotudományok adjunktusa. Dr. Agnieszka laboratóriumába végezték a fenti vizsgálatokat, ami a fogászati fájdalom mechanizmusát kívánta feltárni. Az elért eredményeknek komoly jelentőségük van abból a szempontból, hogy a háromosztatú ideg regenerálódik.