Az intraorális homokfúvásról

Fogászati homokfúvó
A fogorvos a fogsort ún. tisztítóhomokkal tisztítja meg úgy, hogy minden szennyeződést eltüntet a fogakról, és a fog egyáltalán nem károsodik. Ezt az eljárást ezen kívül gyakran használják fogkövek leszedéséhez is, de alkalmas még fogfehérítés előtt, és barázdazárást megelőzően is, amikor meg kell tisztítani a fogakat.

Fogak tisztítása, polírozás

Ha komolyabb hajlama van valakinek a fogkövek kialakulására, akkor alapvetően fogpolírozással szükséges megtisztítani a fogak felületeit. Ezek után, ha valaki maradéktalanul betartja a száj- és foghigiéniát, akkor nagyon sokáig megőrizhető a fogkőmentesség.

Fogkő eltávolítása, ultrahang

A szokásos féléves fogászati kontrollvizsgálat esedékességekor érdemes a fogak lerakódásra is odafigyelni, és ellenőriztetni azt. Ha a szakember úgy ítéli meg, akkor érdemes ultrahangos módszer alkalmazása.  Ezzel elérhető, hogy a fogak teljesen fogkő és lepedékmentesek legyenek, tehát a fogászaton ezzel az eljárással az összes szennyeződéstől meg lehet szabadulni.

Gyulladt íny, és tasak kezelése

A fogkő eltávolítása után a szájhigiéniás kezelés keretein belül kerülhet sor a gyulladt íny kezelésére. A fogorvos ecsetelést alkalmaz, és gyulladáscsökkentővel, és fertőtlenítő oldattal végez a kezeléssel.

Szájhigiénia a beavatkozásnál

Amikor fogászati beavatkozásra kerül sor, akkor mindig az ínygyulladás jelenti a legnagyobb kockázatot. A kezelés minden esetben megköveteli a tökéletes gyulladásmentességet, hiszen kis mértékű gyulladás is veszélybe sodorhat bármilyen kezelést., legyen tömés, vagy akár fogszabályozás. Az ínygyulladást természetesen egyéb betegség hozománya is lehet, ilyenek lehetnek: szívbetegség, fogágybetegség, esetleg koraszülés. Amikor egy beteg ínygyulladásban szenved, akkor a kezelésnek egyetlen célja lehet, hogy az eredeti állapotot állítsák vissza, azaz a gyulladás száz százalékban megszűnjön. A kezelést követően szájhigiéniával kapcsolatos tanácsadás következik, aminek keretein belül kitérnek többek között a fogselyem, az interdentális fogkefe, szájvíz használatára is.