data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> A legújabb felmérés szerint a szigetországban a nőknek több, mint 30 %-a, a férfiaknak pedig kb. a negyede elhalasztja a fogászati kezelést anyagi megfontolás miatt.

A Consumer Link közreműködésével elvégzett kutatás kitért az új-zélandiak orális egészségére, és anyagi helyzetére egyaránt a gazdaság válság közepette, és megállapították, hogy a pénzköltési szokások befolyásolják a fogászaton való részvételi arányt is.

Az Új-Zélandi Fogászati Szövetség elnöke, Mark Googhew, komoly aggodalmát fejezte ki a felmérésben foglaltak miatt. Rávilágított arra, hogy éves szinten 150 lakos kap szájrákot, ami az országban jelenleg gyakoribb betegség, mint a méhnyakrák.

Az elnök úr hozzátette, hogy nagyon nagy hiba, hogy a lakosság pont a fogászati kezelések árán próbál spórolni, hiszen ez vezethet akár ínybetegségekhez, fogszuvasodáshoz, vagy akár szájrákhoz is. Ezek a betegségek, ha viszonylag korán felismerik őket, könnyen gyógyíthatóak.

A fogászati ellenőrzések sajnos egyre gyakrabban maradnak el, tette hozzá az elnök, és megjegyezte, hogy a fogorvosok megélhetésével kellene összegszerűen megegyezni a fogászati szükségleteknek.

Mark Goodhew évente egy fogászati kontrollt ajánl, és megjegyezte, hogy ez csupán 100 dollár körüli összegbe kerül, de a jövőre vetítve ezreket takaríthatnak meg a páciensek, nem beszélve arról, hogy bármilyen betegség, akár halálos is, ha időben felfedezik, gyógyítható.

Alicia Gorken szóvivő szerint a kutatás célja, hogy a felfedezzék, milyen pénzügyi akadályok merülnek fel abból a szempontból, ha az optimális orális egészséget állítjuk a középpontba, és azokat hogyan kezelje a szakma a jövőben. A kutatás egyértelműen igazolta az anyagi megfontolást, amiért elmaradtak a fogászati kontroll vizsgálatok. A fogászat Új-Zélandon a jövőben is fontos marad abból az aspektusból, hogy az orális rendet fenntartsák.

A fogászat mellett a dohánygyárak bevétele is megcsappant, a nők 23 %-a, a férfiaknak meg kb. harmada dohányzik kevesebbet! A lakosságnak a fele pedig az alkoholfogyasztáson és az éttermekbe járásokon is spórolt.