data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> HIVJapán kutatók azt a megállapítást tették, hogy a fogínybetegség hatására termelődő sav életre kelti a vírust, ami ezután teljesen kifejlődik.

A fogínybetegségért gyakorlatilag egy baktériumcsoport tehető felelőssé, ami a fogíny alatt bújik meg, és a csontot pusztító krónikus gyulladásként jelentkezik. A gyulladás miatt a fogak mellett az egész szervezet is veszélyben van, szögezik le a tudósok. A fogínybetegség során vajsav termelődik, aminek roppant kellemetlen szaga van, meséli Kuniyasu Ochiai, a nihoni egyetem mikrobiológiai tanszékvezető professzora Tokióban.

A HDAC enzim az, ami a vajban található sav gátol, aminek elsősorban az lenne a feladata, hogy a vírus szaporodását megakadályozza, tette hozzá dr. Ochiai. A laborvizsgálatok szerint a vírus gyorsan szaporodik abban az esetben, ha a páciens fogínygyulladásban is szenved, hiszen vajsav kerül a vírustenyészethez, ami a folyamatot gyorsítja.

Megállapítást nyert tehát az, ha valakinek súlyos fogínybetegsége van, és HIV pozitív, akkor az gyorsabban vezet AIDS betegség kialakulásához, amit nagyban befolyásol a páciens fizikai állapota is. Van olyan páciens is, aki attól retteg, tették hozzá a kutatók, hogy a fogínybetegség következtében szerez tudomást betegségéről.

Korábbi vizsgálatok alátámasztották, hogy a fogínybetegség, a cukorbetegség és a szívbetegség között összefüggés van, de most úgy tűnik, hogy a felfedezéssel olyan tényező létét sikerült bizonyítani, ami a HIV vírust aktivizálja.

A kutatást végző csoport állatkísérleteken kívánja feltevéseit igazolni, állításait bizonyítani. A kutatáson több neves japán professzor, fogászati szakember vett részt, és munkájukat a legtöbb szaklapban, folyóiratban publikálták.