data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Egy a témával foglalkozó szaklapban megjelent tanulmány foglakozott azzal, hogy azon páciensek estében, akik rettegnek, vagy a kelleténél izgatottabbak, az akupunktúra lehet a megoldás.

Közismert, hogy húsz betegből, aki ellátogat a fogorvoshoz, legalább egy indokolatlanul fél a beavatkozásoktól. A félelem lehet olyan mértékű is akár, ami kezelés, sőt a látogatás elmaradását is eredményezheti. Ezt az állapotot odontofóbiának nevezi a szakirodalom, ami sok fogászati beavatkozásnak szab gátat, és így a rossz szájhigiéniából következően ezeknek a betegeknek az egészségi állapota tovább romlik. A betegségben szenvedők közül egy 16 fős mintavétellel arra keresték a választ, hogy az akupunktúra milyen hatást gyakorol ezekre a betegekre? A betegek mindegyike a negyvenes éveiben jár, és eltérő ideje szenvednek a betegségtől. Van olyan közöttük, aki csupán néhány éve, de akad olyan is, aki hosszú évtizedek óta. A tünetek enyhítésére eddig jellemzően nyugtatókat, relaxációt, és még hipnózist is alkalmaztak.

Az eredmények szerint a fenti megoldások jók, csak alkalmazásuk sok időt vesz igénybe, és ezen kívül újabb szakember bevonására van szükség. Az akupunktúrával el lehet érni ugyanezeket a hatásokat, és ami legfontosabb, sokkal egyszerűbben lehet alkalmazni, és költsége is jóval alacsonyabb.