A legújabb feltevés szerint, melyet kutatásokkal igazolnak, a CRP protein, ami a fertőzött fogínyben is megtalálható, azoknál a személyeknél is jelen van, mégpedig fokozottan, akik hajlamosak a szívbetegségekre.

A brit és olasz tudósok munkáját több neves fogászati portál, és szaklap is megjelentette. A tanulmány azt mutatta be, hogy ha odafigyelünk a szájhigiéniára, abban az esetben lecsökkenthetjük a stroke és egyéb szívbetegségek kockázatát is, ami teljes független pl. a koleszterinszinttől.

A gyanú már régen fennáll, hogy az érelmeszesedés olyan folyamat, mely gyulladást okoz, és a fogínygyulladásnak igenis komoly szerepe van kialakulásában, nyilatkozta Mario Clerici, aki a kutatást vezeti. A sejtésük beigazolódni látszik, és megjegyzik, hogy lényegében egyszerű helyzetről van szó, hiszen semmi másra nem kell odafigyelni, csak a szájápolásra.

A kutatás során 35 embert vizsgáltak meg. A pácienseknek mindegyike, ki kisebb, ki nagyobb mértékben, de szenvedett fogínygyulladásban. A betegeknél, akiknek az átlagéletkoruk meghaladta a 40 évet, a nyaki ütőeret vizsgálták meg, mégpedig a fogászati kezelés előtt és után egyaránt. Egy évvel a sikeres gyógyulást követően

megfigyelték, hogy a szájban található baktériumok csökkenésével a véredények vastagodása is csökkenő tendenciát mutatott, ami végső soron akár érelmeszesedéshez is vezethetett volna.

érelmeszesedés

Érelmeszesedés

Dr. Gerald Weissmann véleménye szerint ez társadalmi probléma, hiszen az Államokban nagyon sokan szenvednek fogínygyulladásban, és hozzátette, hogy a véredények vastagodása tehát gyakorlatilag függhet a szájhigiéniától is.