data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Felmérések azt bizonyítják, hogy Amerikában a lakosság fele kerüli a fogorvosokat, és ezek között sok lehet a vörös hajú. Egy tanulmány keretein belül, melyet az Amerikai Fogászati Szövetség folyóiratában publikáltak, bebizonyították, hogy vörös hajú embertársaink nagyobb fájdalmat éreznek.

Az, hogy hogyan bírjuk a fájdalmat elviselni, szorosan összefügg az ún. melanokortin 1 nevű génnel, tette hozzá a CBS4 orvosi szerkesztője, De. Dave Hnida. Elmesélte még azt is, hogy az előbbi gén hibás működéséből adódóan előfordulhat az is, hogy valaki több fájdalmat érez.

A hajszín, akármilyen furcsán is hangzik, befolyásolja a fájdalomtűrő képességünket. A sötéthajúak 3 %-ánál fordulhat elő olyan genetikai probléma, ami miatt a fájdalmat erősebbnek érzik, a világosbarna hajúaknál ez az arány 8, míg a vörös hajúak esetén 25 %-os.

A fogászati beavatkozás során, a kutatás szerint azoknak, akik vörös színű hajjal rendelkeznek, több érzéstelenítőt kellett adni, és a műtéteket követően is több fájdalomcsillapítót kellett szedniük. Néhány elvégzett vizsgálat pedig azt bizonyította, hogy ütés hatására sérülékenyebbek, és műtétek után a seb vérzése is tovább tart, mint általában az szokott.

Ez persze nem egyenlő azzal, hogy nem bírják a fájdalmat, vagy szervezetük gyengébb lenne, tette hozzá Dr. Hnida. Pusztán arról van szó, hogy több fájdalomcsillapítót kell adni azoknak, akiknek vörös a hajuk, így hasznos, ha ennek a vizsgálatnak az eredményét publikálják az orvosoknak és fogorvosoknak egyaránt! Jó tanács lehet az, hogy fájdalom esetén ordítsanak, amennyiben nem kaptak elég fájdalomcsillapítót.