data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Indiában arról született döntés, hogy a fogászati központok fognak a dohányosoknak tanácsot adni.

Az IDA (Indiai Fogászati Szövetség) dohányzásellenes programjának bevezetésével Indiában 5000 fogászati rendelőt alakítanak át abból a célból, hogy tanácsadó központ legyen a cigarettafüggők részére. A program célja, hogy a lakosságot megszabadítsák a szenvedélybetegségektől a megfelelő tudományos szemléletek alkalmazása mellett, nyilatkozták a Szövetségnél.

Elmondták továbbá, hogy rengeteg pénzbe került a figyelemfelhívás az elmúlt néhány évtizedben, és semmi eredménye nem volt, a cigarettafogyasztás pedig ennek ellenére majdnem kétharmaddal nőtt az elmúlt tíz évben. Sajnos az emberekkel nem sikerült megértetnünk, hogy a dohányzásnak milyen komoly negatív hatása van az emberi szervezetre, ezért az ellenkező irányból közelítik meg ezt a rossz szokást. Azok a kellemetlen tünetek kerülnek előtérbe, amikkel minden leszokni akaró embernek szembe kell néznie.

A programba önként jelentkezhettek fogorvosok, akik ezeket az eseteket megvizsgálják, és segítenek a pácienseknek megszabadulni a tünetektől.

Mindig az elsők a sorban a fogászati szakemberek, akikhez a dohányos emberek fordulnak, és tanácsot kérnek, hogyan lehet megszabadulni a rossz szájszagtól, a sárgás fogazattól. Az ötlet szerint így a fogorvosok az elsők, akik a programban hatékonyan tudnak intézkedni, és a leszokáshoz vezető útra terelni a hozzájuk fordulókat.

A fogászati szövetség 5000 ilyen központot kíván létesíteni, a dohányzás ellen az elkövetkezendő néhány évben. A fogorvosok, akik részt vesznek ebben a programban egy központi helyen, egy weboldalon vezetik statisztikáikat, tehetnek megjegyzéseket, és egymás anyagaiból is friss információt meríthetnek. Az internetes oldalon engedélyezik, hogy a fogorvosokon kívül mások, pl. nemzetközi szervezetek is hozzáférjenek adatokhoz, így az egy későbbi kutatómunkának az adatbázisaként is szolgálhat.

Indiában egy kormányrendelet értelmében tilos nyilvános helyen dohányozni, és a cigarettákon kötelezővé tették a képi figyelmeztetést is.