data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Indiában egyre jobban terjed a nyaralással egybekötött fogászati kezelés. A fogászati turizmus annak ellenére nem csökkent az ázsiai térségben, hogy gazdasági visszaesésről beszélünk. Főként a gyógy turizmusáról híres India került az utóbbi időben a középpontba, amit alacsony költségeinek is köszönhet.

India ma már önálló fogászati piacnak számít, hatalmas belső piaccal, csaknem 30 %-a Európából érkezik, és az amerikaiak aránya 20 % körüli. Az ország regionális vonzerejére, egy új, ismeretlen világ felkutatására kíváncsiak a kelet európaiak is.

Dr. Shantau Jaradi, aki egy indiai fogászati ellátó központot vezet, elmondta, hogy Afrikából, Nyugat-Ázsiából, Amerikából érkeznek elsősorban páciensek.

A hírek szerint az USA-ban fogászati válság van kialakulóban, és a lakosságnak csupán kb. a fele rendelkezik erre vonatkozó betegbiztosítással. Ezek figyelembevételével komoly összegeket kérhetnek el a kezelésekre, ami egyre inkább csak a fogturizmusnak kedvez.

Dr. Jaradi elmesélte, hogy Amerikában egy tömés akár 300-400 dollárba is kerülhet, míg ugyanez egy indiai fogorvosnál kb. a tizede. A gyökérkezelés kb. 1300 dollár, Munbai-ben pedig csak 200 körül van. Az amerikaiaknak hazájukban 1000 dollárt kell fizetniük egy fogsorért, amit Indiában 300 dollárért megkaphatnak. A fogászati kezeléseket az implantátumok követik, melyek horribilis összegbe kerülnek (5-6 ezer dollár), viszont a fellendülő fogturizmus országában csupán 1100 dollár az ára.

A Munbai-ba látogatóknak majdnem a fele külföldi, főként európai és amerikai. Az odalátogatók tehát fizetőképes keresletet biztosítanak, ami előnyt jelent a fogturizmusra berendezkedett településre nézve.

A fogturizmus során a megelőző fogászat kerül előtérbe, és fontos megemlíteni, hogy a kozmetikai kezelés iránt is sok az érdeklődő. India világhírnevet szerzett a fogászati turizmus területén, célkitűzései a régióban professzionális orális egészségügyi státuszt biztosítottak számára.